Cartea Necitită

luni, 25 ianuarie 2010 ·


















Fugeam de rupeam pământul… În urma mea, doi malaci mă alergau de îmi săreau picioarele. Era pentru prima dată când paznicii CN-ului ( cărții necitite ) erau pe urmele mele.
Toată plăcerea de a vedea Cartea Necitită, o frumusețe legată în piele, s-a spulberat.
Fir-ar să fie de bibliotecar, la naiba cu legile lor.
............................................................................................................................................................
Eram un puștan, dar copt la minte, nimic din ceea ce nu avea logică nu mă oprea din a întreba sau a cerceta. În recile nopți de iarnă, în pivnița casei, ascunși de ochii și urechile celor ce păzeau CN-ul, gustam pe îndelete din fiecare poveste spusă de bunicul.
Îmi povestea mereu de efectul devastator al sindromului cărții necitite.
În urmă cu ceva decenii, poate secole, nici el nu mai știa, lumea a început să citească tot mai rar, din comoditate, fiind pe prim plan așa zisul “ internet “, nici în ziua de față nu am înțeles ce utilitate avea; apoi când mă gândesc că erau “școli” ,clădiri speciale unde puteai să mergi zi de zi, să atingi cărți, să citești... cutremurător de plăcut. Astăzi, dacă cineva din clasa celor ce locuiesc dincolo de abis, ar avea curaj să atingă Cartea, ar orbi pe loc, sindromul cărții necitite și-ar face simțită prezența instantaneu...
Bunicul credea că lumea a început să înnebunească atunci când și ultima fărâmă de cultură elementară a dispărut, după ce lumea a încetat a mai vorbi în limba ei, când mai toate cuvintele erau prescurtate, litere înlocuite cu alte litere, multe limbi materne, a mai multor națiuni, ajungând un adevărat amalgam. atunci când, într-un final, au ajuns să nu-și mai înțeleagă propria limbă.
Prostia, incultura, îndobitocirea, ignoranţa, nepriceperea, neştiinţa, inepţia, tâmpenia, idioţenia, imbecilitatea, stupiditatea – ingredientele care au dat naștere sindromului CN.
Devastator.
Un virus ce a ucis aproape toată planeta.
Cert e că au mai rămas cei din cetatea care protejează și-n ziua de astăzi Cartea Necitită, abisul, o imensitate de prăpastie, ce ajunge până-n centru pământului, creată doar în speranța că nimeni nu va atinge blestemul cărții; și dincolo de abis eram noi, oamenii, cei care trăiam în întunericul neștiinței nostre, pe pământul ignoranței.
............................................................................................................................................................
Prin albul ochilor priveam poarta cetății larg deschise.
Am îmbătrânit.
După moartea bunicului meu, am reușit să fondez Partidul Cititului Preventiv. Anii petrecuți în fruntea partidului m-au ajutat să demonstrez că sindromul a dispărut. Apoi am pus bazele primei școli.
Așa s-a născut Cartea elementară pentru învățarea scrisului și a cititului sau Testamentul cărții necitite.


Autor : Anagramatorul de vise
poza - deviantart.com

3 comentarii:

Anitha spunea...
26 ianuarie 2010 la 12:11  

Toata lumea sufera de acest sindrom.Unii nici macar nu vor sa-ncerce sa se vindece,altii ar vrea sa se vindece si nu au timp sa se trateze...trista realitate..asta-i lumea in care traim,din pacate!

Dolan spunea...
26 ianuarie 2010 la 17:12  

Anitha, iubirea mea, acesta este un scenariu de film. Lumea in care traim este frumoasa, plina de caldura, de elemente pozitive :D

Cine imi vrea scenariul, sa ma sune... la sonerie...

Dolan spunea...
4 februarie 2010 la 00:01  

Ba, da nu ma mai cititi >:P
Chiar asa... intrati, cititi, radeti... si gata?...
Eu nu trebuie sa stiu ca treceti prin satul meu?
Rai, răi, rai, iad...
Un cacat de comentariu...
Va urasc PE TOTI !

Pe cine ați vota ?

Casa mea este castelul meu

"...un om nu trebuie să fie atât de bogat încât să poată cumpăra pe altul, dar nici atât de sărac încât să se lase cumpărat..."

Elora

Elora

Ochelari cu lentile speciale

Ochelari cu lentile speciale

Bella

Bella

Spre Lună

Spre Lună

Ghiță

Ghiță

Bella

Bella

Funky

Funky

Brăduțul

Brăduțul
eXTReMe Tracker