Matematica, bat-o vina ...

miercuri, 8 octombrie 2008 ·


De curând am găsit o problemă de mate super tare... o problemă reală, la care există și o rezolvare... vreo 2 zile o las doar așa, apoi voi trece și soluția :)


Problema:
Mama are cu 21 ani mai mult decît copilul său iar peste 6 ani copilul va fi de 5 ori mai tânăr decât mama.

Intrebare:
Unde este tatăl?


Nu are lumea răbdare, trebuie să postez răspunsul....


Solutia:
Copilul are azi X ani și mama Y ani, știm că mama are cu 21 de ani mai mult decât copilul. Deci:
X + 21 = Y
Știm că peste 6 ani copilul va fi de 5 ori mai tânăr decât mama. Deci putem scrie urmatoarea ecuație:
5 (X + 6) = Y + 6
Înlocuind Y cu valoarea din prima ecuație, rezultă:
5 (X + 6) = X + 21 + 6
5X + 30 = X + 27
5X - X = 27 - 30
4X = -3
X = -3/4
Copilul are azi -3/4 dintr-un an deci are -9 luni. Din punct de vedere matematic putem confirma și dovedi că în acest moment mama concepe copilul.

Rezultatul:
TATĂL este PESTE MAMĂ.

18 comentarii:

Marius spunea...
8 octombrie 2008 la 14:39  

In actiune.

Dolan spunea...
8 octombrie 2008 la 15:59  

Nu zic nimic, astept si alte pareri :D

renu spunea...
8 octombrie 2008 la 21:02  

la curve ?

Dolan spunea...
8 octombrie 2008 la 21:10  

:D In 10 afisez si raspunsul... multi il stiu, e doar pura matematica..
@renu... sa ma ierti, dar cine esti, ca stau rau cu memoria :(

renu spunea...
9 octombrie 2008 la 00:14  

un fan .

Dolan spunea...
9 octombrie 2008 la 00:15  

Stai ca te descopar imediat... in ce alianta esti? :))

LAILON spunea...
9 octombrie 2008 la 09:13  

calculând vârsta copilului aflaţi unde este tatăl... cred că sună mai sau.. nuş.. în fine e cu lailon oricum :)

LAILON spunea...
9 octombrie 2008 la 09:14  

Adevărata problemă este de fapt... cine este tatăl..

renu spunea...
9 octombrie 2008 la 10:01  

@dolan : ROCKer bineinteles ;))

GandalfTheGrey spunea...
9 octombrie 2008 la 10:19  

Nene, pui odata si solutia?! Ca obosim naibii tot gandinda atata la raspunsu' ala... cel putin eu am obosit si ma gandesc numa' de vreo 2 minute.

Dolan spunea...
9 octombrie 2008 la 10:38  

Nenea Radu, trebuia să aștept 2 zile, uite ce mi-ai facut :))

@renu - deci am aflat prima chestie, zi-mi si ce user :))

gandalfthegrey spunea...
9 octombrie 2008 la 10:42  

Sa-ti dea Dumnezeu sanatate, ca ti-ai facut mila de un om sarman si incet la minte...

Dolan spunea...
9 octombrie 2008 la 10:45  

:))) Te-am prins înainte de cafea.
PS : Marius mi-a zis soluția în primul minut, dar nu a postat rezolvarea, să vă lase și pe voi să gasiți soluția

Anonymous spunea...
10 octombrie 2008 la 11:47  

pai...cum data conceptiei nu e sigura, cele 9 luni se calculeaza incepand cu prima zi a ultimei menstruatii. deci...nu stiu unde era tata, dar mama era pe stop :)

Dolan spunea...
10 octombrie 2008 la 11:51  

Uite o chestie care nu a fost luată în calcul până acum, menstruația :)))

evir11 spunea...
10 octombrie 2008 la 12:35  

totusi, cred ca tatal e la coasa in Ucea...

Dolan spunea...
10 octombrie 2008 la 12:38  

Suntem in octombrie, cred că e la otavă, partea a III-a :)

Sydy spunea...
7 decembrie 2008 la 12:02  

nu ma pricep eu asa de bine la matematica...dar in tot cazul e super tare...spor la treaba dragi parinti =))

Pe cine ați vota ?

Casa mea este castelul meu

"...un om nu trebuie să fie atât de bogat încât să poată cumpăra pe altul, dar nici atât de sărac încât să se lase cumpărat..."

Elora

Elora

Ochelari cu lentile speciale

Ochelari cu lentile speciale

Bella

Bella

Spre Lună

Spre Lună

Ghiță

Ghiță

Bella

Bella

Funky

Funky

Brăduțul

Brăduțul
eXTReMe Tracker