Despre cuvinte vulgare și figuri de stil

joi, 18 septembrie 2008 ·



Cineva, o domnișoară, mi-a reproșat (nu personal) că folosesc cuvinte urâte, vulgare pe acest blog.
Eu sunt un tip subiectiv în ceea ce privește persoana mea. Criticile le accept doar din partea celor apropiați, atunci cînd îmi sunt prezentate mie personal și îmi sunt aduse argumente valide. în marea majoritate a cazurilor am dreptate, pentru că foarte-foarte-foarte rar îmi dau cu părerea despre lucruri pe care nu le înțeleg sau de care nu am habar.
Ce e scris aici e scris pentru mine în primul rând, pentru cei interesați să citeasca în al doilea rând. pentru ceilalți e plin internetu de site-uri "pentru toate vârstele, pentru toate gusturile". Ai avea dreptul să mă judeci într-o oarecare măsură, dacă într-o discuție purtată cu tine eu aș fi folosit unul din cuvintele la care te-ai referit...ceea ce nu s-a întâmplat și n-o să se întâmple! Deci dacă mai ai păreri de felul ăsta mi le spui mie sau le ții pentru tine.
Aș putea să folosesc pe blogul ăsta cuvinte la care tu ai sta cu dexonline.ro deschis în tab-ul alăturat, dar pentru ce??
Cuvintle astea pe care tu le vezi vulgare, încearcă sa le privești ca pe niște figuri de stil. figurile de stil sunt procedee prin care se modifică înţelesul propriu al unui cuvânt sau construcţia gramaticală uzuală pentru a da mai multă forţă unei imagini sau expuneri. făcând o paralelă, eu prin cuvintele astea dau mai multă forță expunerilor mele de pe acest blog...pac-pac, mă înțelegi?? uite câteva exemple:

epitet: "o muie sinceră din partea mea"
metaforă: "pizdă tu, stăpâna pulii, prin ale noastre gânduri luneci..."
comparație: "ai ajuns precum un coi sub toc"
hiperbolă: "doar noaptea-i mai lungă ca pula mea"
personificare: "pula lui era din ce în ce mai fericită"
sinecdocă: "la cheful de aseară erau peste 30 de pizde"
repetiție: "pizdă, pizdă, te iubim"
antiteză: "el o pulă ce se roagă, ea o pizdă ce visează"
imprecație: "să-ți crape în 4 rotula, să ți se usuce pula!"
invectivă: "ești o curvă proastă!"


Pentru că m-ar durea enorm ca blogul meu să piardă un cititor select cum ești tu, m-am decis să adaug o etichetă nouă ca să poți recunoaște de acum postările pe care trebuie să le eviți. deci te uiți mai întâi în partea de jos a articolului iar dacă acolo scrie conține "cuvinte vulgare", atunci clar nu ți se adresează și ar fi bine să eviți să citești, pentru ca nu cumva conținutul să se precipite asupra stomacului tău sensibil(asta cu precipitatul nu îmi aparține :D).

Autor : Groparul Intelectual

4 comentarii:

Anonymous spunea...
20 septembrie 2008 la 12:08  

foarte corect! stiam ca esti baiat citit, dar trebuie sa recunosc ca la figuri de stil m-ai impresionat. la astfel de exemple, daca te-ai apuca de predat romana ar creste semnificativ promovabilitatea la bac! cred ca si domnisoara respectiva vede lucrurile mult mai clar acum! :))) bravo!

Evir11... spunea...
20 septembrie 2008 la 21:23  

ce fain zici tu...

Anonymous spunea...
26 septembrie 2008 la 11:29  

Bogat sau sarac , trompalaul tot trompalau ramane:))!!!

groparul intelectual spunea...
25 octombrie 2008 la 01:09  

:))

Pe cine ați vota ?

Casa mea este castelul meu

"...un om nu trebuie să fie atât de bogat încât să poată cumpăra pe altul, dar nici atât de sărac încât să se lase cumpărat..."

Elora

Elora

Ochelari cu lentile speciale

Ochelari cu lentile speciale

Bella

Bella

Spre Lună

Spre Lună

Ghiță

Ghiță

Bella

Bella

Funky

Funky

Brăduțul

Brăduțul
eXTReMe Tracker